The Value Chain Academy strategische partner van JD.com

Op 2 maart 2017 lanceerde JD.Com, de grootste online retailer in China, zijn JD Supply Chain College tijdens de JD Smart Supply Chain Strategy Conference in Beijing. De laatste Jaren heeft JD.com een sterk geautomatiseerd en geavanceerd logistiek en distributie netwerk ontwikkeld om zijn supply chain prestatie te verbeteren. De lancering van het Supply Chain College toont aan dat JD.com de ambitie heeft om het voorbeeld te zijn op het gebied van supply chain excellence, en de ontwikkeling te leiden van ‘Intelligent Retailing’ van de toekomst.

Lancering JD Supply Chain College

Eén van de hoogtepunten van de lanceringsceremonie van het JD Supply Chain College was het feit dat dit gebeurde samen met strategische partners met wie JD.com deze ambitie wil verwezenlijken. Als toonaangevende organisatie op het gebied van geavanceerde Supply Chain kennis en trainingsprogramma’s was The Value Chain Academy (TVCA) uitgenodigd om als één van de drie strategische kennis partners JD.com te ondersteunen om van dit initiatief een succes te maken.

De samenwerking van JD.com met TVCA startte in 2016 toen teams van JD.com deelnamen aan de nationale competitie van The Fresh Connection in China. Na het winnen van de Chinese finale namen twee teams deel aan de wereldfinale in Miami in September 2016 waar ze wedijverden met de beste supply chain teams vanuit de hele wereld.

Gastspreker Alfons Willemsen

Alfons Willemsen, de CEO van TVCA, was één van de gastsprekers op de JD Smart Supply Chain Strategy Conference. In zijn voordracht ‘Supply Chain Talent Training in the New Era’ ging hij in op ontwikkelingen in de supply chain wereld en meer specifiek op de ontwikkelingen in China. Hij gaf voorbeelden hoe nieuwe en innovatieve manieren van leren en trainen helpen om de ontwikkeling van supply chain talent te ondersteunen en te versnellen.

De lancering van het JD Supply Chain College samen met TVCA en de andere gerenommeerde supply chain management instanties toont aan dat het uitbouwen van supply chain kennis en het ontwikkelen van een effectief en efficiënt supply chain team een cruciale rol speelt voor de toekomst van JD.com. Het zal hen helpen om hun bedrijf en prestaties naar het volgende niveau te tillen.

We zijn er van overtuigd dat deze start van de samenwerking van JD.com en The Value Chain Academy zal resulteren in een langdurige en vruchtbare relatie.

Over JD.Com

JD.com is China’s grootste online retailer en grootste retailer in het algemeen, evenals het grootse internet bedrijf van het land gemeten naar omzet. Het bedrijf streeft ernaar consumenten de beste online koopbeleving te leveren. Met behulp van hun gebruiksvriendelijke website, lokale mobiele apps, en WeChat biedt JD hun klanten een superieure koopbeleving. Het bedrijf heeft het grootste distributie netwerk en de meest uitgebreide infrastructuur voor leveringen van alle e-commerce bedrijven in China. Per 31 December 2016, had JD.com 7 distributiecentra alsmede 256 magazijnen, en in totaal 6906 leverings- en ophaal locaties in 2655 gewesten en districten verspreid over heel China, alles bemand door eigen employees. Dit ongeëvenaarde landelijke beleveringsnetwerk voorziet in standaard huidige of volgende dag levering voor een bevolkingsgroep van meer dan 600 miljoen mensen. Een niveau van service en snelheid dat wereldwijd zijn gelijke niet kent. JD.com is genoteerd aan de NASDAQ100 en qua grootte een Fortune Global 500 bedrijf.

If you always do what you always did, you will always get what you always got
Albert Einstein