Avebe wint de Nederlandse finale 2018 van The Fresh Connection Global Challenge!

Het Avebe-team ‘Innovation by Nature’ heeft tijdens de Nederlandse finale op maandag 18 juni het fictieve vruchtensap-bedrijf ‘The Fresh Connection’ het beste laten presteren en heeft zich daarmee geplaatst voor de wereldfinale komende september in Milaan, Italië!

In De Apenheul in Apeldoorn zijn de 8 best presterende teams van de voorrondes samengekomen om de vele uitdagingen te lijf te gaan die The Fresh Connection kreeg te verduren. In de Kambizuri Lodge, tussen de gorilla’s en leeuwenstaartmakaken, hebben de finaleteams de beslissingen binnen supply chain, operations, sales en purchasing zo optimaal mogelijk proberen te maken. Avebe had gekozen voor een responsieve marktstrategie en deze strategie consistent doorvertaald naar supply chain, operations en inkoop. Dit bleek geen monkey business en heeft hen uiteindelijk de winst opgeleverd.
De tweede en derde plaats werden behaald door teams van respectievelijk FrieslandCampina en Argusi.

Strategie
Over hun strategie zeggen de deelnemers van team Avebe dat ze een bedrijf wilden dat producten van goede kwaliteit verkoopt, met een hoge servicegraad en een goede houdbaarheidsdatum voor de klant. Ze gingen voor hoge verkoopprijzen en hebben vervolgens de rest van de supply chain hierop aangepast.

Vele top-productiebedrijven in de wereld neemt jaarlijks deel aan deze challenge. Michelin bijvoorbeeld, maar ook Adidas en Siemens. In september gaat het team van Avebe zich in Milaan meten met de winnaars uit andere competities wereldwijd en strijden om een Executive Course aan het Massachusetts Institute of Technology (MIT) in Boston.

If you always do what you always did, you will always get what you always got
Albert Einstein